Bus och spårträning i gläntan!

Dagen började med en busstur till stan med tjejerna, husse, min bror och hans rottis Rex! Alla hundarna skötte sig så fint så. Tanken med turen till stan var såklart miljöträning men även för vägning, olyckligtvis hade djuraffären stängt just idag. Surt sa räven. Blev därför lite kortare tur än vi tänkt. När vi var klar fortsatte jag, pontus och tjejerna hem till pappa då vi skulle plocka lite i några lådor på vinden för att se vad vi ska ta med till Forshaga. Hittade mycket nödvändigt som vi packat i nu och har lyckats pricka av en del på våran "att ha-lista". Blev även lite fotbollsspelande och crossåkande med min goa lillebror! :)
 
Hundarna fick vila ett tag här hemma innan vi drog ut tillsammans med mamma, min moster och hennes terv-kille Eros i skogen för lite grillning och hundbus. För tjejerna blev det lite spårning oxå! Chica har inte spårat sen december/januari, men hon gjorde det bra, första spåret var rakt med två apporter och hon jobbade lite svajigt hela spåret då hon var lite för taggad men hittade det hon skulle och använde nosen bra! Lite ringrostig bara med andra ord. :) 

Andra spåret var kortare men lite mer svängigt och med endast en apport. Hon kom lite på bakspår till att börja med (klantigt nog från min sida) men efter att jag satt om henne en gång så jobbade hon på riktigt bra och markerade apporten som var en tom 0,5 liters petflaska klockrent!
 
När det sen var Diwas tur blev Chica olycklig, hon tyckte inte att hon var klar utan vela spåra mer! Men det fick räcka för idag och Diwa fick för första gången prova på ett "riktigt" spår! Hon tyckte att det var riktigt kul, det syntes, men problemet är att lilldamen tycker att det är väldigt läskigt att gå först i en stor skog där det knakar och brakar lite när som helst och överallt. Lite mer jobb på det så kommer det nog gå kanon! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0