Kottar i öronen

Igår efter jag slutat praktiken så tog vi en långis, jag, mamma, Pontus och hundarna. Jag gick ut på riktigt bra humör och hoppades på att det skulle bli en trevlig fredagseftermiddag, till min besvikelse hade Ronja verkligen kottar i öronen och var överallt och ingenstans. Med Chica som börjat löpa och alla möjliga hormoner som flyger runt i kroppen så var det lite mycket för henne helt enkelt. Vi fick ett helt okej avslut då hon de sista tio minutrarna (av ca 2 timmar) lyssnade bra. Det viktigaste för mig är avslutet, för att vi ska kunna gå där ifrån med en bra känsla och attityd, och speciellt för att negativa känslor och tankar inte ska påverka nästa promenad/träning. 
 
Idag är det nya tag och jag ska ut med en hund i taget för lite morgonpromenad nu tänkte jag :) Börjar med Chica och sen ska Ronja ut. Idag ska jag verkligen lägga energi på att vara ROLIG för hundarna då de senaste dagarnas promenader har varit väldigt seriösa och med mycket träning, vilket Ronja börjar tycka bli lite långtråkigt nu, som hon tydligt visade igår ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0