Gårdagen

Gårdagen va full av nya intryck och roligheter för hundarna! Tränade Chica i lite lydnad på morgonen sen fick hon springa lös och bara vara en stund samtidigt som Ronja fick träna att hålla lite fokus på mig fast hennes svarta syster sprang runt och hade roligt. Båda hundarna var faktiskt riktigt duktiga! :) 
 
Efter frukost och en snabb vila för hundarna tog vi bussen ner till stan. Det var första gången för Ronja och hon skötte sig kanonbra! Hon satt lugnt och fint, tittade sig omkring lite utan att pipa. Men grinmajan var snart framme då vi gick til stadsparken på hundträff. Ronja är väldigt ivrig och vill fram till alla hundar hon ser, vilket såklart hon inte får, och inte har fått nån gång för mig eller husse. ;) 
 
Jag, Ronja, husse och Chica gick en bit bakom dom andra hundarna och försökte vänta ut Ronja tills hon blev tyst och lugn. Hon blev bättre med tiden och ju tystare hon blev desto närmare gick vi. Stannade lite extra med tre stycken småhundar och satt Ronja 2-3 meter ifrån dom medan Chica var framme och hejade. När Ronja väl blev tyst så fick hon lov att nosa lite på en liten hane där. Innan vi återgick till att hon skulle sitta en bit ifrån dom.
 
Jag lär säga att det var en lyckad träning, med tanke på att hon blev bättre mot slutet! :) Chica skötte sig helt exemplariskt och blev väldigt omtyckt av både hundarna och deras ägare! :) Denna typ av träning är verkligen något som Ronja behöver för att hon ska kunna funka i vardag och på träning/tävling som jag vill, så det är något vi kommer köra stenhårt med ett tag fram över. :)
 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Så fina hundar du har och jättefin blogg! :)

2013-03-13 @ 15:10:05
URL: http://www.Chinchillahund.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0