En härlig dag

 
Livet är för underbart bra för tillfället och jag bara njuter! 

Vaknade i morse och blåsten hade i stort sett lagt av, till min stora lättnad. Vi packade väska med lite hundsaker innan pappa och min lillebror kom och hämtade mig, Pontus och vovvarna. Började med en långpromenad i skogen, hundarna var lite till sig till en början men lugnade snart ner sig. Chica sprang lös sista biten innan vi var framme vid ett vindskydd där vi stannade ett tag. Hundarna fick mat och lite lydnadsträning medan vi grillade korv och toastade mackor över elden.
 
På vägen hem gick vi nån kilometer, Ronja i koppel och Chica lös. Chica har stundvis imponerat riktigt idag och var väldigt lyhörd när hon var lös. Sista biten hem blev det skoter för mig, Pontus och våra tjejer. Det var första gången för Ronja som var lite fundersam till en början, men sedan stornjöt hon! Chica är en riktig skoterhund och har åkt sen hon var liten valp, så för henne var det inga konstigheter. :)
 
 
Väl hemma hos pappa igen hade vi tänkt att ta fram våran tippbräda för att träna lite kontaktfält, men med några centimeters isbana över hela gården var det inte ens att prata om. Vi gick istället upp på våran inglasade altan där både hundar och husse tog en tupplur mendas jag och lillebror Isak lekte och pratade om allt mellan himmel och jord. :) 
 
Avslutade med lite dragträning för båda töserna, och jag kan då säga, efter det lilla jag körde idag att Ronja verkligen älskade det! Ska bli riktigt kul att kunna utveckla det :) Chica tyckte oxå att det var kul, men hade inte riktigt samma glädje som Ronja utan hon vill hellre springa brevid mig som sällskap än att dra. ;) 
 
Vi har med andra ord haft en riktigt härlig sista dag på sportlovet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0