Den bästa stunden på dagen..

.. Är helt klart morgonen och morgonpromenaden! Jag har haft en underbar morgonpromenad med min fina Chica i ett minst lika underbart väder. Jag förvånas allt mer över henne från dag till dag och just nu är vi någon stans där allt bara känns otroligt bra. Jag svävar på små rosa moln. Hon kanske inte gör alla moment klockrent, nog finns det saker jag vill rätta till i FF, läggande under gång mm. Men fokusen, viljan och glädjen har vi där! Och det ska vi hålla stenhårt i, för det är ju trots allt viktigast, att vi har kul. :) 
 
Chica har börja gått mer och mer löspromenader i lite mer "utmanande" miljöer än skog och mark som det var innan. Hon går små korta stunder flera gånger under de vanliga promenaderna och än så länge har det bara gått bra, jag utökar sakta och säkert tiden just för att jag inte vill stressa på för mycket så hon kanske sticker fram till en människa eller hund, för gör hon det blir det jobbigt att få bort sen. Men vi har mött på både människor och hundar när hon varit lös och än så länge går det bara bra. Hon går direkt närmare mig och söker kontakt, peppar peppar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Suneeta & Leonbergern Chanel

Hej! Jag har kikat runt lite i din blogg. Väldigt bra och fina bilder. =)

En god vän till mig har 2 st Flatcoated Retrievers. Dom är så glada och härliga!

Och jag håller med dig - morgonpromenaden är faktiskt den bästa stunden på dagen. Det är så lugnt ute. Man får gå helt för sig själv då alla andra oftast inte har hunnit vakna, hehe.

Jag önskar dig en Glad Påsk. //Suneeta

2013-03-29 @ 13:37:11
URL: http://www.chanelsuneeta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0