Vårkänslor!

Klarblå himmel två dagar i rad nu och termometern visar på plussidan, vårkänslorna börjar verkligen krypa fram och jag hoppas att dom är här för att stanna nu. Nu är det nog med vinter för min del, jag vill ha fram gräset, vårfåglarna och agilityhinderna!
 
Har hunnit med en promenad och lite träning för båda vovvarna nu! Chica fick stanna ute extra länge med mig efter morgonpromenaden för att ha lite freestyle/lydnadsträning. Blev massa trick och även lite fjärr lös utanför våran lägenhet. Det var några människor runt omkring och bilar som parkerade m.m men Chica skötte sig ändå riktigt bra tycker jag. :) 
 
När vi kom in var det lilla Ronjas tur, hon fick träna lite kontakt med Pontus först och sen lite "trick" med mig. Vad jag vet så kan hon sitt och ligg sen innan men vi finslipade lite på ligg, så man slipper visa med handen och sen har vi även påbörjat stå och snurra som hon nästan kan helt nu! :) Jag kan inte sluta förvånas över hur lättlärd och villig att lära hon är! 
 

Kommentarer
Postat av: Josefina

Kan inte annat än att bli glad när jag läser i bloggen!!!! Ni är så rackarns duktiga och jag ser fram emot att i vår kunna träna ihop :) kramar!!!!

2013-02-25 @ 19:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0