Fredag-Lördag

Eftersom jag inte haft internet på datorn under fredagen och lördagen så har jag haft lite svårt att uppdatera, därav kommer det ett lite längre inlägg nu! :)
 
I fredags efter min praktik tog jag och husse med oss vovvarna ner på stan. Busstur dit, vilket blev första gången för Diwa och hon skötte sig jättebra, lugn och fin utan några som helst problem! Lite läskigt var det väl just när bussen startade, men hon la sig snabbt ner och såg ut att trivas rätt så bra. 
 
På stan var det vårmarknad så tanken va ju såklart en liten utmanande miljöträning för vovvarna. Första gången för Diwa med så mycket folk och för Chica var det ganska längesen hon miljötränades blad så mycket störningar. Och jag hade inte ens kunna drömt om att de skulle gå så bra som det gjorde! Båda tjejerna gick fint i kopplet, tittade sig lite omkring och fann sig väldigt bra i situationen trots karuseller, hög musik, barn som sprang, skrek mm. Vi passade på att springa in på en djuraffär för lite vägning oxå och när Diwa stod på vågen visade den hela 13 kg! Lilltjejen börjar bli stor :) 
 
 

Instagrambilder från de senaste två dagarna!

 

Lördagen bjöd på ett himla busväder från morgon till kväll. Snö, regn och slask. Jag och Chica tog en lite längre morgonpromenad på ca 5 km innan resten av huset hade vaknat och det var riktigt skönt. Inte en enda människa ute och Chica tyckte att det va ganska roligt i ruskvädret faktiskt. :) Redan när vi kom utanför dörren började hon "tussa" lite på mina vantar som jag hade på mig. Jag log och sa "Neej, dom vill faktiskt matte ha på sig" men efter ca en halv kilometer av evigt tussande gav jag med mig och Chica fick bära vantarna. Överlycklig över att ha fått en uppgift bar hon dom resterande 4.5 km av promenaden. ;)
 
På dagen var jag i valbo med min pappa och lillebror för lite kläd-shopping, svårt att komma hem tomhänt på hundfronten så det gjorde jag såklart inte! Två nya fina rosa retrieverkoppel och en leksak fick tjejerna. 
Efter en mysdag inne med husse så gick vi ut allihopa och sprang och lekte i lera och vatten.
 
Smutsiga hundar = glada hundar har jag lärt mig..
 
En kvällspromenad med storebror och hans rottweiler Rex fick avsluta Lördagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0