Stolt matte!

Kommer in med ett stort leende på läpparna efter ett spår- och inkallningspass med mina två bästa juveler! 
 
Det var allt för länge sen vi spårade nu, för att vara exakt var det närmare 1,5 år sedan. Jag lär väl säga: fy och skäms på mig, då det är något Chica faktiskt tycker är riktigt kul!
 
Idag använde vi oss av en liten handduk, en vante och en kampleksak som hon skulle markera på. Vi la till och börja med upp ett kort och rakt spår på ca 50 meter, i slutet av spåret la vi vanten, mest för att se om Chica förtfarande kom ihåg hur allt gick till. Mycke riktigt, när jag pekade ut mot skogen och gav henne komandot "sök" satt hon igång i full fart. Första spåret tog hon riktgit fint, det var som om vi aldrig haft något uppehåll. Andra spåret som oxå var rakt men längre (ca 130m), och med två saker hon skulle markera blev lite rörigare, men hon markerade både handduken och kampleksaken bra. 
 
Efter dom två spåren var klar körde vi lite enkel inkallning till att börja med innan vi sedan ökade svårighetsgraden. Först var det med att Pontus och jag i omgångar stod och kampade med Chica och hennes favoritleksak medans den andra kallade in henne. Hon var förvånansvärt duktig och vi ökade svårighetsgraden med att hon satt 30m bort från den som skulle kalla in henne, vid mitten stod den andra med hennes kampleksak och när hon kom springandes slängde vi den mitt framför nosen på henne. Även här klarade hon det jättebra! Första gången vek hon av en sväng mot leksaken men kom snabbt på sig själv, vände, och sprang sen raka vägen. Jag lär även tilllägga att det gick förbi både folk och hundar, en hund stannade till och med och tittade på en stud. Chica kollade på dom men sedan visade hon inte ett dugg intresse för dom utan gav hela tiden all sin fokus till mig och Pontus. Både hon och vi tyckte att det var riktigt kul idag, och såna träningar är ju bara för härliga! :)
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Det låter ju härligt, blev peppad att träna inkallning nu så det får det bli imorgon!

2013-02-20 @ 23:08:32
URL: http://www.senapshund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0