Morgonträning

Nu har flickorna var och en varit ute och fått ett härligt morgonträningspass! Började med Chica och där blev det väl mer lek än träning, det har varit mycket för henne nu sen Ronja kom, hon springer inte alls lika mycket lös mer och automatiskt har det blivit lite mer krav ställda på henne när vi fått en yngre och mindre tränad vovve hit. Lite fel av mig kanske, så jag ska försöka göra så här varje morgon nu, i alla fall när jag är ledig, så Chica inte tappar lydnaden när hon är lös eller tröttnar ur på att vara stor och duktig för lillasyrran ;) 
 
Ronja fick komma ut som nummer 2, vi gick till samma plan som jag släppte Chica på och tränade lite fotpossition samt påbörjade lite grund för agilitystarter. Mycket lek och kamp som beröm, men oxå lite godis. Hon var riktgit duktig och hade en bra fokus passet igenom! Hon börjar förstå "fot" lite bättre och vissa gånger sätter hon sig riktigt nära medan andra gånger kan det vara en halvmeter ifrån, ger jag kommandot igen tittar hon lite fundersamt på mig och snurrar istället. Haha :) Men det blir allt mindre missförstånd och hon tycker bara att det blir roligare och roligare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0