En dag i solsken

Båda hundarna har varit enormt duktiga idag. Efter morgonpromenaden och lite vila så fick Chica träna bakdelskontoll inomhus medan Ronja fick vara med Pontus i rummet intill. När Chica var klar bytte jag plats på hundarna och då var det Ronjas tur att träna kontakt, det blev även lek med en fleecefläta. Det är såklart mycket lära känna för oss nu, se hur hon beter sig i olika situationer, möten och lek. Hade egentligen tänkt att vänta någon dag till med träning för Ronja, men eftersom hon redan beter sig som att hon bott här mycket längre än en dag och är väldigt säker på oss människor runt omkring oxå så såg jag ingen anledning att inte börja med lite enkla grunder, som kontakt.
 
Lunch och sen blev det en timmes promenad och fotografering ute i det underbara vädret! Nu ligger båda hundarna utslagna på golvet och i sängen, nöjda och glada. Allt är precis som det ska vara :)
 
 
Nu ska jag börja kika lite på bloggdesignen har jag tänkt, så blir det rörigt under eftermiddagen och kvällen här på bloggen så vet ni varför!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0