SSRK-träning

Igår var jag, husse Pontus och tjejerna som sagt på SSRK-träning tillsammans med flatten Zeke och han matte Johanna. Vi var med på lite övningar i början som var till för att skärpa upp hundarna och jag lär säga att båda tjejerna skötte sig bra, inte super, men helt okej och jag hade inte heller kunnna kräva mer av någon av dom. Efter det började dom med lite jaktträning vilket innebar att vi tränade passiviteten. Lite jobbigt i början tyckte tjejerna att det var men dom fann sig snabbt. Chica satt intresserat och kollade noga hur hundarna jobbade, lika så jag och husse medan Diwa var mer intresserad av att tugga på lite pinnar och annat smått och gott.
 
Efter ca en timme ren passivitet så lekte och trixade husse lite med Diwa medan Chica fick träna lite FF(kopplad) bland de andra ekipagen. Hon hade en fin kontakt som hon inte släppte från mig och jobbade på bra med en bra position. Klart det var lite jag skulle vela peta till i positionen men det fick duga. Både hon och jag tyckte att det var riktigt kul! och med tanke på att det var ett tag sedan så vela jag verkligen inte förstöra glädjen med att börja peta. :)
 
Det var som att Chica fick tillbaka inspiration och glädje i träningen efter att ha sett de andra hundarna jobbat på så bra och med en sån enorm glädje.
 
 
Diwa har förresten börjat tappa tänder och just nu liknar hon mer en råtta än hund i munnen då hon bara har de två mittersta tänderna kvar i fram på överkäken i dagsläget ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0