PW och miljöträning

Åh, vad allt känns så himla bra just nu! Hundarna är superduktiga, våren är på gång, och mitt humör är verkligen på topp! :)
 
Idag startades dagen med en PW för mig och Chica, kopplade på henne sele och mig midjebälte och försökte få henne att dra lite, tjoade och härja på rätt bra för att tagga upp henne men speciellt mycket draghjälp fick jag inte, hon gick med sträkt lina stundvis och det fick jag nöja mig med. Efter ca 5 km träffade på ett gäng som brukar gå vid golfbanorna varje morgon med sina hudar, Chica är riktigt bra kompis med flera stycken av dom så jag kopplade lös henne och följde med dom runt golfbanorna oxå. Hundarna sprang lösa och vi hussar och mattar gick och pratade om lite allt möjligt.
 
När jag och Chica kommit hem la vi oss allihopa och sov en stund till innan min bror ringde och väckte oss och vela få med oss ut på en promenad. Jag, husse och tjejerna gick ut och mötte upp Anders med hans rottweiler och gick en sväng. Det var första gången som Diwa och Rex träffades och det gick jättebra, även om Rex är stor och klumpig, så tar han det väldigt försiktigt med valpar, våran gammelgubbe ♥ 

Lämnade av Chica hemma igen och gick med Diwa upp till ICA som bara ligger en litenbit bort från där vi bor för att miljöträna lite. Jag tänkte att jag skulle passa på medans hon inte hade allt för mycket spring i benen, och lilltjejen skötte sig bra även där. Hon låg snällt och tyst och tittade på alla som gick förbi.
 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0