Trötta och nöjda - precis som det ska vara!

Igår hade vi en myskväll här hemma, hemmagjord pizza och filmkväll blev det mitt i snöstormen! Hundarna tränade lite trick inne vilket resulterade i att Ronja lärde sig att gå slalom mellan mina ben och Chica har blivit lite säkrare på (början till) fjärr på avstånd, vi har jobbat på det ett tag och Chica är en hund som gärna vill jobba nära nära inpå husse eller matte, så vi försöker få henne lite mer självständig också. :)
 
Idag vaknade jag med någon typ av nackspärr som under dagen har letat sig längre ner i ryggen. Om det var blåsten igår, Ronjas tokryck i kopplet som hon gör ibland(då vi fortfarande jobbar hårt på att lära henne gå ordentligt i koppel) eller lite lyft på jobbet som har lockat fram värken vet jag inte riktigt, skulle dock tippa på att det är en blandning av allihopa. 
 
Efter jobbet idag gick vi till fotbollsplanen som ligger i närheten av oss där först Ronja fick springa och leka i långlinana samt träna en del inkallning. Träningen höll husse i med tanke på min rygg, medans jag fotade och coachade lite. Efter var det Chicas tur, och hon tycker inte att det är så roligt att bara springa och leka själv längre utan vill hellre att man ska träna med henne, sagt och gjort, Pontus tränade Fritt följ och lite freestyleinspirerat samt en del inkallning. Det kliade en som tusan i mina fingrar så jag avslutade Chica med lite "runt"-skick och fritt följ jag med.
 
 
Nu ligger båda hundarna utslagna på sidan på golvet, trötta och nöjda - precis som det ska vara!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0