Skogslördag

Jag som hade tänkt att sova ut denna lördag vaknade klockan 6, klarvaken och med spring i benen. Jag gjorde ett försök i att väcka hundarna men dom gjorde ingen större kraftansträning än att lyfta på huvudet, tittade yrvaket på mig som om jag vore världens idiot innan båda två  gav ifrån sig en suck och la ner huvudet igen. Lite besviket fick jag helt enkelt hitta på nått annat att göra.
 
Några timmar senare gjorde jag ett försök igen och fick även med mig mamma och Pontus ut till svartviksstugan. Hundarna hade långlina vid sjökanten och pysslade lite med sitt ett tag när vi grillade korv och bara satt och njöt i solen. Det var mycket folk som kom på skotrar, skidor och till fots så det blev lite inkallning och passivitet på köpet för hundarna. Tjejerna fick ett varsit personsök i skogen, första gången för Ronja och helt ärligt förstod hon nog inte riktigt vad allt gick ut på.. Men hon tyckte att det var superkul när hon fick syn på mamm som hade gömt sig. ;) Chica gick med nosen i backen rätt i spåren efter mamma och blev som alltid överlycklig när hon hittade henne!
 
Kameran åkte med men knäppte inte mer än 5 kort trots att det var så himla fint väder! Ork och tid till att redigera bilderna finns inte riktigt nu, så jag bjuder på ett par orginalbilder från dagen. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0