Om dagen

Tänkte ta att sammanfatta dagen lite. 
Åkte ganska tidigt i morse hem till pappa med Pontus och hundarna för att träna lite agility med våran helt egengjorda hinderpark. Första gången "på riktigt" sen i höstas, men vi tränade mycket i ridhus på hästhinder för ca 3-4 månader sen.
 
Idag kom jag tyvärr dit med lite för höga förväntningar på stackars Chica utan att ta hänsyn till det långa breaket och hoppades på att kunna ha ett givande pass med mycket svängar, fart och kontroll. Chica var lite virrig till en början men kom mer och mer hela tiden. Vi körde slalom med 6 pinnar för första gången med gott resultat och hon tog tippbrädan riktigt fint! Hoppen var som alltid bra(trots att vi hoppade ganska lågt) och nu i efterhand så är jag ändå nöjd med passet. Men hade någon frågat mig alldeles efter så hade jag inte alls varit nöjd och kännt mig som en riktigt dålig matte och tränare. Som tur är har jag väl blivit lite klokare på de timmar som gått så jag har fått smälta intrycken lite.
 
Ronja fick mest bara prova på och känna sig för på de olika hindrerna idag, samt träna lite lydnad och passivitet. Jag kan nog inte säga att hon varken var superbra eller dålig, men någon stans där emellan och jag är absolut inte missnöjd med vad hon gjorde idag. Hon visade några framsteg så allt går ju i rätt riktning! :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0