Mobilblogg: passivitet

Passiv träning och miljöträning är något jag prioriterar högt då jag vill ha en hund som man kan ta med på mycket och som klarar av det utan att bli uppstressad eller liknande. Chica har jag tränat mycket och länge för att hon ska blivit så duktig som hon faktiskt är. Ronja har däremot en bit kvar då hon är väldigt otålig, så för andra gången sen hon kom till oss står vi i ingången vid Ica och tränat lite passivitet. Sist var det bara jag och Ronja men idag fick oxå Chica följa med! C har legat lugnt och fint hela tiden, R var ganska orolig i början och pep litegrann men blir bättre och bättre ju längre vi står här. :)

 

Lägg märke till hur damerna håller tassen oxå ;)


Kommentarer
Postat av: Erica

Åh passivitetsträning, så nyttigt och så tråkigt, du vill inte ta med Scott också? ;) Hemskt vacker din amstaff är, så svag för just den typen

2013-03-02 @ 17:44:22
URL: http://www.senapshund.se
Postat av: Ebba

Det är så himla viktigt, men lätt att glömma bort! Molly är suuuuperduktig i miljöer där det bara är fööör mycket, men har lite svårare när det är lite färre störningar.. Alltid viktigt att träna!

2013-03-02 @ 18:57:00
URL: http://ebbamolly.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0