Första natten

Jag hade förberett mig på det värsta denna natt, första natten för Diwa utan sina syskon och mamma, ledsamt och hemlängtan hade jag tänkt mig. Men nej då! Vår lilla Diwa har sovit som en stock från 11 igår kväll till halv 7 i morse. Varken kiss eller gnäll har vi fått, vilket lyx! ;) 
 
Dagen har oxå gått kanon, varit ut på några promenader och kissvändor, vi har busat och gosat. Bara byggt upp ett starkare band med vår lilla Diwa. Hon är ganska försiktig och uppmärksam på omgivningen och kikar hellre fram lite från sitt gömställe bakom mattes ben än att gå fram och kollar vad de olika sakerna är. Jag stannar och låter henne ta den tid hon behöver för att utforska lite på egen hand, vilket inte Chica tycker är superkul utan hon lägger av en högljudd suck och försöker gå fram till det Diwa är lite misstänksam men nyfiken på. Det är två väldigt olika personligheter på damerna, Chica är den tuffa killtjejen(och det har hon varit sen vi fick hem henne) medans Diwa är den försiktiga, men nyfikna lilla fröken. Dom kompliterar varandra bra, även om Chica inte är överförtjust i dom vassa valptänderna direkt ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0