Bra och dålig träningsdag

Idag gick jag hem på lunchen en sväng och hade lite utställningsträning med Ronja, hon var riktigt duktig och visade mig klart och tydligt att hon verkligen har förstått vad det är jag är ute efter nu! :) Det är så roligt när poletten ramlar ner. :) Det var tänkt att även Chica skulle få lite utställningsträning men när jag var klar med Ronja och kollade på klockan var det redan dags för mig att gå tillbaka till praktiken..
 
Efter jag slutade tog jag och Pontus med oss damerna ut för lite trick och lydnadsträning. Ronja hade inte riktigt gnistan idag och hon tyckte inte ens att det var lite kul att träna fot som vi, eller i alla fall jag hade den stora fokusen på idag. Vi fick några fina fotpositioner men när vi gick hade hon noll fokus. Tråkigt, men jag kände att jag inte vela nöta så mycket mer då utan hon fick sitta och träna passiviteten medan jag och Chica tränade lite istället. Chica var riktigt duktig idag, förutom ett tjuvrus till Ronja för att hon vela leka. Hon verkar ha fått tilbaka glädjen i lydnadstäningen igen, tack och lov. Blir lätt lite mycket sånt under vintern och då förstår jag att hon tröttnar. Ett välbehövligt brake på tävlingslydnad har gjorts och nu är hon glad och taggad på det igen!
 
Vi fick till några fina inkallningar och hon börja få en riktigt fin och säker fotposition sittandes, i gången glider hon gärna bak en bit, men det är på bättrningsvägen känns det som. Pontus filmade mig och Chica lite, men blev lite för mörkt och så.. så vi får se om det går att lägga ihop nått till en liten filmsnutt. :) 
 
Såg att jag råka satt halsbandet upp och ner, haha så blir det när matte har bråttom ut och vill träna ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0